Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Historicko-geografické příkladové studie o rozvoji oblasti a sídel při komunikaci Praha - Brandýs nad Labem-Stará Boleslav
Mareš, Miroslav ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Burda, Tomáš (oponent)
- Práce si klade za cíl posoudit historickou cestu jako na významný faktor, který v různých obdobích podporuje ve svém bezprostředním okolí lokalizaci určité aktivity socioekonomického charakteru, a popsat, jak se tyto aktivity ve vazbě na dobové okolnosti a místní geografické podmínky modifikují či mění. Tedy jakým způsobem tato cesta v předindustriálním období, v období průmyslové revoluce a též v době transformační a současné ovlivnila území, nejbližší okolní krajinu, přes kterou spojuje dvě významná sídla. V předindustriálním období byla pozornost věnována dobovým podmínkám a možnostem výskytu zájezdních hostinců a velkoobchodů se zemědělskou produkcí. Pro období průmyslové revoluce byla vzhledem k příznivým fyzicko-geografickým podmínkám předpokládána lokalizace potravinářských průmyslových podniků a v kapitole ze současnosti bylo snahou přiblížit aktuální suburbanizační procesy ve sledovaných obcích. V práci byly porovnávány dostupné informace získané z citovaných pramenů a z rozhovorů, s cílem vytvořit ucelený obraz o sledované problematice jevu v daném období. klíčová slova - socioekonomické aktivity, geografické podmínky, cesta, dopravní komunikace, suburbanizace
Historicko-geografické příkladové studie o rozvoji oblasti a sídel při komunikaci Praha - Brandýs nad Labem-Stará Boleslav
Mareš, Miroslav ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Burda, Tomáš (oponent)
- Práce si klade za cíl posoudit historickou cestu jako na významný faktor, který v různých obdobích podporuje ve svém bezprostředním okolí lokalizaci určité aktivity socioekonomického charakteru, a popsat, jak se tyto aktivity ve vazbě na dobové okolnosti a místní geografické podmínky modifikují či mění. Tedy jakým způsobem tato cesta v předindustriálním období, v období průmyslové revoluce a též v době transformační a současné ovlivnila území, nejbližší okolní krajinu, přes kterou spojuje dvě významná sídla. V předindustriálním období byla pozornost věnována dobovým podmínkám a možnostem výskytu zájezdních hostinců a velkoobchodů se zemědělskou produkcí. Pro období průmyslové revoluce byla vzhledem k příznivým fyzicko-geografickým podmínkám předpokládána lokalizace potravinářských průmyslových podniků a v kapitole ze současnosti bylo snahou přiblížit aktuální suburbanizační procesy ve sledovaných obcích. V práci byly porovnávány dostupné informace získané z citovaných pramenů a z rozhovorů, s cílem vytvořit ucelený obraz o sledované problematice jevu v daném období. klíčová slova - socioekonomické aktivity, geografické podmínky, cesta, dopravní komunikace, suburbanizace
Hodnocení hmotnostní koncentrace polétavého prachu v silniční dopravě v závislosti na intenzitě provozu a prostředí
NOVOTNÝ, Jiří
Cílem mé bakalářské práce bylo hodnocení hmotnostní koncentrace polétavého prachu v silniční dopravě v závislosti na intenzitě provozu a prostředí. Měření probíhalo na 1., 2. a 3. třídě silnic. Na každé třídě silnic bylo měřeno jedno až pět vozidel za sebou jedoucích, čímž byla simulována intenzita provozu. Z měření vyplývá, že výskyt polétavých částic na pozemních komunikacích nižších tříd je mnohonásobně vyšší než na silnici 1. třídy. Na výsledné znečištění vozovky má vliv několik faktorů. Hlavní faktory jsou úroveň a charakter znečištění vozovky, intenzita provozu, volba jízdní stopy vozidla a také rozmístění nečistot na ploše vozovky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.